Hoppa till huvudinnehåll

VD-ord

Välkommen till Moberg Pharma – vår passion är att utveckla och erbjuda patienter behandlingsalternativ som gör skillnad i vardagen.

Vi skapar värden för patienter, läkare och ägare genom produkter som baseras på beprövade substanser och har bättre effekt, färre biverkningar eller är enklare att använda. Vi letar hela tiden efter de bästa produktmöjligheterna och kombinerar gärna egen know-how med koncept och produkter från externa aktörer och innovatörer. Moberg Pharma har sitt ursprung inom behandling av hudsjukdomar, ett område som är i fortsatt fokus för oss.

På kort tid har vi byggt upp ett lönsamt läkemedelsbolag som erbjuder unika produkter i stora delar av världen.

Moberg Pharmas affärsmodell innebär bättre möjligheter att nå marknaden till lägre kostnader och på kortare tid än genom traditionell läkemedelsutveckling. Vi startade bolaget 2006 med målet att våra första produkter skulle nå marknaden inom 3-5 år. Efter fyra år inleddes lanseringen av vår första produkt för nagelsvamp, som snabbt blev marknadsledande i Skandinavien. Idag säljs Emtrix®, Kerasal Nail® och Nalox® via partners på fler än 40 marknader. Vi har vår egen försäljningsorganisation i USA och har genom förvärv utökat portföljen med flera produkter. Vi har också nyligen startat egen försäljning i Storbritannien.

Våra värderingar och sätt att arbeta är en nyckel till framgång. Genom att värdera initiativförmåga, klarsynthet och lagarbete och har vi skapat en effektiv organisation med stor kapacitet. Genom samarbeten med partners och experter ökar vi utväxlingen på våra resurser. Vi kombinerar affärsmannaskap med gedigen kompetens kring läkemedelsutveckling och har ett affärs- och marknadsteam med erfarenhet av global kommersialisering av produkter. Vi lägger mycket kraft på marknadsstrategi tillsammans med våra partner för att säkerställa global framgång för våra produkter.

Moberg Pharma är ett litet och snabbfotat bolag. Vi har visat att vi kan nå en ledande position inom utvalda nischer av den internationella läkemedelsmarknaden. Flera förvärv under de senaste åren har bidragit till vår tillväxt och breddat vår portfölj inom hudområdet. På kort tid har vi byggt upp ett lönsamt läkemedelsbolag som erbjuder ett antal unika produkter i stora delar av världen. Vår organisation för marknadsföring av receptfria läkemedel och egenvårdsprodukter i USA är en värdefull plattform i vårt fortsatta arbete med att bygga ett annorlunda läkemedelsbolag. Vi ska öka användningen av våra nuvarande produkter och ta nya unika behandlingsalternativ till marknaden – allt för att skapa ytterligare värden för patienter, läkare och ägare.


Peter Wolpert

Verkställande direktör och grundare