Kerasal Nail™ godkänd i Förenade Arabemiraten

Moberg Pharma AB (OMX: MOB) meddelade idag att bolagets partner Leosons International erhållit godkännande för Kerasal Nail™ i Förenade Arabemiraten och kommer påbörja lanseringsförbedelser omedelbart. Moberg Pharma skrev ett distributionsavtal med Leosons International i oktober 2013 omfattande sexton marknader i Mellanösten och Nordafrika.

"Vi skrev avtalet med Leosons för endast tre månader sedan. Det snabba godkännandet bekräftar vår positiva syn på Leosons möjligheter att framgångsrikt distribuera Kerasal Nail i Mellanösten och Nordafrika. Regionen omfattar mer än 200 miljoner invånare och är en växande marknad. Förenade Arabemiraten är en viktig marknad och det snabba godkännandet för Kerasal Nail™ ger stöd för registreringen på andra marknader i regionen”, sa Peter Wolpert, VD på Moberg Pharma AB.

Om Moberg Pharma AB
Moberg Pharma AB (publ) är ett snabbt växande svenskt läkemedelsbolag med egen försäljningsorganisation i USA och försäljning via distributörer i fler än 40 länder. Bolagets produktportfölj av receptfria läkemedel inkluderar produkter under varumärkena Kerasal®, Jointflex®, Kerasal Nail™, Domeboro®, Vanquish®, Fergon®and Kaprolac®.. Kerasal Nail™ (Nalox™ på många marknader) är det ledande preparatet för behandling av nagelsjukdomar i USA och i Norden. Portföljen utvecklas genom förvärv och inlicensiering av produkter samt genom produktutveckling med fokus på innovativ drug delivery av beprövade substanser. Moberg Pharma har kontor i Stockholm och New Jersey och bolagets aktie (OMX: MOB) är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm. Se www.mobergpharma.se för mer information.

Om Leosons International
Leosons International distribuerar läkemedel, receptfria produkter och medicinsk utrustning på flera kontinenter med fokus på Mellanöstern och Nordafrika. Se www.leosonsinternational.com för mer information.