Två Kerasal produkter tillgängliga på Safeway - Den näst största matvarukedjan i USA

Safeway har informerat Moberg Pharma (OMX: MOB) att de planerar addera Moberg’s Kerasal Nail Fungal Nail Renewal Treatment och Kerasal Exfoliating Foot Moisturizing Ointment till sitt sortiment från mars 2014. Moberg uppskattar att distributionen kommer att omfatta ungefär 900 butiker. Safeway är en ledande amerikansk matvarukedja, näst störst i Nordamerika efter The Kroger Company, med mer än 1 300 butiker i västra och centrala USA.

Kerasal Nail är den bäst säljande produkten i sin kategori i USA, trots begränsad distribution inom matvarusegmentet”, säger Steve Cagle, VD på Moberg Pharma North America, och han fortsätter; “Distribution hos Safeway ger Kerasal Nail en stark inkörsport till matvarusegmentet, och stärker distributionen på västkusten. Expansionen av distribution till matvarukedjor är helt i linje med vår strategi och säkrar ytterligare Kerasal Nail's position som nummer ett i USA.”

About Moberg Pharma AB
Moberg Pharma AB (publ) är ett snabbt växande svenskt läkemedelsbolag med egen försäljningsorganisation i USA och försäljning via distributörer i fler än 40 länder. Bolagets produktportfölj av receptfria läkemedel inkluderar produkter under varumärkena Kerasal®, Jointflex®, Kerasal Nail™, Domeboro®, Vanquish®, Fergon®and Kaprolac®.. Kerasal Nail™ (Nalox™ på många marknader) är det ledande preparatet för behandling av nagelsjukdomar i USA och i Norden. Portföljen utvecklas genom förvärv och inlicensiering av produkter samt genom produktutveckling med fokus på innovativ drug delivery av beprövade substanser. Moberg Pharma har kontor i Stockholm och New Jersey och bolagets aktie (OMX: MOB) är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm. Se www.mobergpharma.se för mer information.