Moberg Pharma presenterar på Jefferies Global Healthcare conference 20 november

Moberg Pharma’s VD Peter Wolpert presenterar på Jefferies 2014 Global Healthcare Conference torsdagen den  20 november, 2014, kl 16:20. Peter Wolpert kommer att presentera bolagets Q3 resultat, tillväxtstrategi samt bolagets fas 2 projekt, inklusive de positiva fas 2 resultaten för MOB-015 och den pågående fas 2 studien av BUPI för oral mukosit.

Om Jefferies 2014 Global Healthcare Conference i London
Ledande publika och privata globala läkemedels- och bioteknikbolag inbjuds att presentera på denna internationella investerarkonferens, där internationella institutioner, riskkapitalbolag och ledande befattningshavare inom läkemedelsindustrin deltar. Konferensen äger rum på Waldorf Hilton Hotel i London 19-20 November.

Om Moberg Pharma AB
Moberg Pharma AB (publ) är ett snabbt växande svenskt läkemedelsbolag med egen försäljningsorganisation i USA och försäljning via distributörer i fler än 40 länder. Bolagets produktportfölj av receptfria läkemedel inkluderar utvärtes produkter för behandling av hudåkommor och smärta under varumärkena Kerasal®, Jointflex®, Kerasal Nail® Domeboro®, Vanquish® och Fergon®. Kerasal Nail® (Nalox™ på många marknader) är det ledande preparatet för behandling av nagelsjukdomar i USA och i Norden. Portföljen utvecklas genom förvärv och inlicensiering av produkter samt genom produktutveckling med fokus på innovativ drug delivery av beprövade substanser. Moberg Pharma har kontor i Stockholm och New Jersey och bolagets aktie (OMX: MOB) är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm. Se www.mobergpharma.se för mer information.