Paladin i full gång med lansering av Emtrix® i Kanada

Kanadas största apotekskedja har lagt sina första beställningar

I december 2012 tecknade Moberg Pharma ett exklusivt distributionsavtal för Kanada med Paladin Labs avseende Nalox™/Emtrix®, en ny receptfri produkt avseende behandling av nagelsvamp. Paladin Labs, som är ett av Kanadas största läkemedelsbolag, meddelade i mitten av augusti att de påbörjat lanseringen av produkten på den kanadensiska marknaden, som kommer säljas under varumärket Emtrix®.

Fokus initialt är på de större apotekskedjorna och redan nu finns Emtrix® på cirka hälften av apoteken hos Shoppers Drug Mart, den största apotekskedjan i Kanada. Paladin har överenskommit med majoriteten av Kanadas apotekskedjor att sälja Emtrix®. Lansering på dessa kedjor kommer ske successivt under hösten/våren 2013/2014.

Om Moberg Pharma
Moberg Pharma AB (publ), är ett snabbt växande svenskt läkemedelsbolag med direktförsäljning genom egen försäljningsorganisation i USA och försäljning via distributörer i fler än 35 länder. Bolagets produktportfölj inkluderar utvärtes produkter för behandling av hudåkommor och smärta under varumärkena Kerasal®, Jointflex®, Emtrix®och Kaprolac®. Emtrix®(Nalox™ på många marknader) är det ledande preparatet för behandling av nagelsjukdomar i Norden. Portföljen utvecklas genom förvärv och inlicensiering av produkter samt genom produktutveckling med fokus på innovativ drug delivery av beprövade substanser. Moberg Pharma har kontor i Stockholm och New Jersey och bolagets aktie (OMX: MOB) är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm. Se www.mobergpharma.se för mer information