Lansering i Sydostasien påbörjas med Emtrix i Malaysia

Moberg Pharmas partner i Sydostasien och Kina, Menarini APAC, har påbörjat lanseringen av Moberg Pharmas receptfria nagelsvampspreparat i Malaysia. Lanseringen sker under Moberg’s varumärke Emtrix®

Under veckan följde jag lanseringsförberedelserna för Emtrix® på plats i Sydostasien då jag besökte Menarini APAC’s huvudkontor. Det kommer bli enormt spännande att följa marknadsresponsen i Malaysia – vår första marknad i regionen. Vi ser en betydande försäljningspotential i Sydostasien och Kina,” säger Peter Wolpert, VD för Moberg Pharma

Om Moberg Pharma AB
Moberg Pharma AB (publ) är ett snabbt växande svenskt läkemedelsbolag med egen försäljningsorganisation i USA och försäljning via distributörer i fler än 40 länder. Bolagets produktportfölj av receptfria läkemedel inkluderar utvärtes produkter för behandling av hudåkommor och smärta under varumärkena Kerasal®, Jointflex®, Kerasal Nail® Domeboro®, Vanquish® och Fergon®. Kerasal Nail® (Nalox™ på många marknader) är det ledande preparatet för behandling av nagelsjukdomar i USA och i Norden. Portföljen utvecklas genom förvärv och inlicensiering av produkter samt genom produktutveckling med fokus på innovativ drug delivery av beprövade substanser. Moberg Pharma har kontor i Stockholm och New Jersey och bolagets aktie (OMX: MOB) är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm. Se www.mobergpharma.se för mer information.